Fortrydelsesret og retur

Reklamationsret

Når du handler hos Elianashop som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.

Dvs. du har 24 måneders reklamationsret. Husk at gemme din faktura, da du skal bruge den ved en evt. reklamation.

Du skal reklamere inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget fejlen.  Hvis du reklamerer inden for 2 måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Reklamationsretten omfatter fabrikations-og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke ved fejl, skader, slitage eller direkte/indirekte, der er opstået som følge af forkert brug eller ringe vedligeholdelse. Vær opmærksom på, at påsatte pyntegenstande som fx perler, sten, glimmer og pailetter kan have kortere holdbarhed ved almindelig brug og skal derfor behandles med særlig forsigtighed. 

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine fragtomkostninger. Varen skal sendes i forsvarlig emballage, og direkte til adressen. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. 

Kontakt os ved, at sende en mail til info@elianashop.dk, inden du sender varen retur. 

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

 

Retur

Du har 14 dage til at sende varen retur, fra den dato du modtog pakken. Vi tager ikke imod pakker der overskrider 14 dage, pakken vil derfor sendes retur til dig.

Inden du sender varen retur skal du først skrive en mail til os og informere os om, at du ønsker at sende varen retur. Du skal sende en mail til info@elianashop.dk.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Du kan ikke, som man kunne tidligere, fortryde et køb ved kun at nægte at afhente eller modtage varen, når den kommer.

 

Varens stand

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, eller den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage.

Nedenstående vil forudsige en værdiforringelse af varen:

- Sved, parfume, make-up, røglugt eller påført dyrepels. 
- Hangtags og mærker er fjernet eller beskadiget.
- Produktet ikke er pakket forsvarligt ind. 

Beløbet du kan få tilbage afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Varerne skal returneres i original emballage, hvis du har smidt plast ud, taget mærker af m.m. tages varen ikke retur.

Bytte

Det er kun muligt, at bytte produkter til andre størrelser eller lignende ved, at lave en ny bestilling.


Tilbagebetaling

Vi tilbagefører dine penge senest 14 dage efter, at vi har modtaget varen retur og undersøgt den.

Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som benyttede ved købet.

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over over dit køb, skal du sende en mail til: info@elianashop.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus. 

For at kunne klage, skal varen som du vil klage over, have kostet mindst 1100 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet. 

Center for klageløsning

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg  
www.forbrug.dk